תביעות רפואיות ייצוגיות וקולקטיביות

משרדנו נמנה עם המובילים בתחום המודרני של הגשת תביעות המוניות בשם נפגעים בגוף ושמירה על זכויותיהם באמצעות הגשת הליך ייצוגי קולקטיבי במקביל עם תביעת הפיצוי האישי המותאמת לכל מטופל.
בכלל זאת הגיש המשרד בשנת 2011 תביעה ייצוגית תקדימית בסך של כ-55 מיליוני שקלים בשם 1,150 נפגעי מושתלי מפרק ירק מתוצרת חברה מקבוצת תאגיד התרופות והאביזרים הרב לאומי ג'ונסון אנד ג'ונסון בנוגע להשתלת מפרק ירך פגום ומנהל בנוסף כשלוש מאות תביעות אישיות של נפגעים אלה.
הליך זה מנוהל בשילוב עם הליכים מקבילים בארה"ב, אנגליה ואוסטרליה תוך שיתוף פעולה עם הפרקליטים המנהלים הליכים דומים בארצות אלה.

התביעה הייצוגית הסתיימה בהסדר פשרה על פיו זכו מאות ממושתלי המפרק (שטרם עברו ניתוח חוזר) בהטבה כוללת של כ-8 מיליון שקלים בלא הוכחת נזק ותוך שמירת זכותם העתידית להגשת תביעת נזיקין אישית.

ההליך שנקט המשרד ופרסום דבר הפסקת השימוש במפרק הפגום בישראל גרר אחריו הוצאת הנחיות רגולטוריות מחייבות על פיהן פועלים ספקי השרות הרפואי למטופלים ויצרן האביזר והעברת החזרים כספיים עבור המטופלים.
המשרד ממשיך ומטפל בכ-250 תביעות הפיצויים האישיות שהניבו עד כה פיצויים בסכום של מאות אלפי שקלים לכל מטופל שעבר ניתוח חוזר.

עוד הגיש המשרד בשנת 2012 תביעה ייצוגית כנגד חברות התרופות והאביזרים כמיפל ו-3M בנוגע להתוויית הטיפול הנכון לסובלים מתסמונת 'עין עצלה'. בשלב ראשון ולאחר נקיטת ההליך, שינו החברות את ההנחיות הטיפוליות על גבי המוצר. לאחרונה הוגש הסדר פשרה במסגרת הליך זה ולפיו יפוצה כל אחד מהצרכנים. סכום ההטבה הכוללת לציבור המטופלים הועמד על למעלה מ-3 מיליון ש"ח.

בשנת 2015 הגיש המשרד תביעה ייצוגית כנגד יבואן ויצרן של תכשיר רפואי דנטלי שעל פי הנטען הטעו את לקוחותיהם והפרו הוראות מחייבות של משרד הבריאות. ההליך הסתיים בהסדר שזיכה אלפי לקוחות בזיכוי כספי משמעותי עבור התכשיר.

בשנת 2016 הגיש המשרד תביעה ייצוגית על סך 120,000,000 ש"ח בשם עשרות אלפי חולי צליאק כנגד יבואן תרופה נפוצה ונגישה לציבור המכילה גלוטן. התביעה דנה בהטעיית החולים ושלילת זכותם לבחור לעצמם טיפול תרופתי שאינו מגביר את החשש לנזק כתוצאה מהימצאות גלוטן בתרופה. ההליך עודנו מתברר בבית המשפט.

בשנת 2017 הגיש המשרד תביעה ייצוגית בשם הורים לתלמידים ששכרו תאי אחסון (לוקרים) בבת ספר ושדמי הפיקדון עבור המנעול לא הוחזרו להם. התביעה הסתיימה בהסדר שלפיו זוכו כל 110,000 התלמידים בהחזר מלא של דמי הפיקדון שנגבו מהם.   

תביעות רפואיות ייצוגיות וקולקטיביות

צרו איתנו קשר